header portal

poniedziałek, 07 styczeń 2019 16:33

Po konsultacji w MON ws. siatki płac żołnierzy. Zyskać mogą oficerowie

Napisane przez R.Ch.
Oceń ten artykuł
(24 głosów)

W poniedziałek w MON odbyły się konsultacje z przedstawicielami konwentu dziekanów w sprawie projektu rozporządzenia MON dotyczącego stawek uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych. Zmiany w stosunku do projektu z stycznia przygotowanego przez Departament Kadr mogą objąć starszych oficerów.  Szef MON zaproponował  podwyżkę dla nich o 50 zł brutto, ale na ostateczne decyzje trzeba poczekać do czasu opublikowania projektu rozporządzenjia w Rządowym Centrum Legislacji.

W spotkaniu uczestniczył na początku szef MON Mariusz Błaszczak a później zastąpił go wiceminister obrony narodowej Marek Łapiński, który do listopada odpowiadał za sprawy socjalne. Podstawą dyskusji był projekt rozporządzenia MON ws. stawek uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych, który 2 stycznia 2019 r. dyrektor Departamentu Kadr Gabriel Brańka rozesłał do konsultacji w resorcie obrony narodowej, z terminem zgłaszania uwag do 4 stycznia.

Dyrektor w piśmie zaznaczył, że brak uwag będzie oznaczał akceptację propozycji kierownictwa resortu. W piśmie tym wyjaśnił, że projekt rozporządzenia przewiduje wzrost uposażenia zasadniczego w korpusie szeregowych zawodowych o 450 zł ( o 14,1 proc.), w korpusie podoficerskim od 410 zł w przypadku plutonowego do 550 zł dla chorążego ( od 10,9 proc. do 13 proc.), w korpusie oficerskim od 250 zł w przypadku pułkownika do 530 zł ( najwyżej – dla kapitana), co oznacza wzrost od 2,8 proc. do 10,7 proc. oraz w przypadku generałów od 200 zł dla generała czterogwiazdkowego do 350 zł dla generała brygady( wzrost od 1,3 proc. do 3,7 proc.). Na podwyżki uposażeń w budżecie MON zarezerwowano dodatkowo dla prawie 109 tysięcy żołnierzy zawodowych ok. 710 mln zł. Stawki zostały w sobotę upublicznione przez portal i są dostępne pod artykułem pt. „W poniedziałek rozstrzygną się podwyżki dla żołnierzy?”

Dyrektor zaznaczył, że zaproponowany kierunek podwyższania uposażenia zyskał wstępną akceptację ministra obrony narodowej. Jak wynika z opublikowanego na stronie MON komunikatu, szefowi resortu zależało by największe podwyżki otrzymali żołnierze najmniej zarabiający, szczególnie służący w jednostkach liniowych, a nie zatrudnieni w administracji. 

W trakcie spotkania, przedstawiona siatka płac zyskała uznanie przedstawicieli konwentu dziekanów korpusu szeregowych i podoficerów zawodowych, poza korpusem oficerskim. - Podwyżki u oficerów są dwa razy niższe niż u podoficerów i niewspółmierne do zakresu obowiązków i odpowiedzialności – stwierdził w rozmowie z portalem kmdr Wiesław Banaszewski, przewodniczący Konwentu Dziekanów Korpusu Oficerów Zawodowych WP, który uczestniczył w tym spotkaniu.

Komandor przytoczył argumenty konwentu zawarte w piśmie z 4 stycznia br. do dyrektora Departamentu Kadr MON. Przede wszystkim obserwowana jest tendencja do spłaszczania uposażeń. W latach 2004-2017 uposażenie szeregowych zwiększyło się o 130 proc., podoficerów o 80 proc. a oficerów o 60 proc. O ile w 2004 r. porucznik zarabiał dwa razy więcej niż szeregowy zawodowy , kapitan - 2,4 razy, płk – 3,6 razy to generał 7,8 razy. W przypadku zaakceptowania siatki płac, która ma obowiązywać od 2019 r. te różnice wyniosą odpowiednio: 1,4, 1,5, 2,1 i 4,4. Wszystkie przedstawione w trakcie tych konsultacji argumenty zostały odrzucone.

W piśmie konwentu sygnowanym przez płk. dypl. Zbigniewa Guzowskiego, zastępcy przewodniczącego zwrócono także uwagę na takie zagrożenia jak brak zainteresowania objęciem kolejnych wyższych stanowisk poza miejscem zamieszkania żołnierzy, rosnącej liczby grup kadry zawodowej WP zgłaszającej roszczenia do objęcia ich dodatkiem specjalnym lub służbowym, spadkiem motywacji dla podnoszenia kwalifikacji, czy też obejmowaniem stanowisk na szczeblu związków taktycznych i wyższych z powodu możliwości utraty dodatków.
Konwent apeluje więc do szefa MON o zachowanie odpowiedniej proporcji. Minister poinformował komandora, że mogą być zmiany w stawkach dotyczących oficerów starszych. Nie jest to projekt ostateczny. Jak czytamy w sobotnim komunikacie - MON przewiduje szybkie zakończenie prac nad tzw. siatką płac, która określi dokładną wysokość podwyżek dla każdego żołnierza.

W komunikacie konwentu opublikowanym pod spotkaniu konsultacyjnym pojawiło się stwierdzenie, że  ze zdziwieniem przyjęto informację zamieszczoną na portalu Ministerstwa Obrony Narodowej o tym, że „Uczestniczący w spotkaniu z zadowoleniem przyjęli propozycję podziału podwyżek (…), a zatytułowaną „Przedstawiciele żołnierzy WP z satysfakcją przyjęli propozycje dotyczące podwyżek”.

Nowe stawki publikowane poniżej wejdą w życie od 1 stycznia 2019 r. z wyrównaniem od początku roku. R.Ch.

 Zdjęcie: Rafał Mniedło (11 LDKP)

                                                          * **
Nowe proponowane stawki uposażenia zasadnicznego wynoszą w przypadku:
• szeregowego - 3650 zł ( grupa O)
• starszego szeregowego – 3720 zł ( grupa 1)
• kaprala - 4140 zł ( grupa 2)
• st. kapral - 4190 zł ( grupa 3)
• plutonowego - 4240 zł ( grupa 4)
• sierżanta 4440 zł ( grupa 5)
• st. sierżanta - 4500 zł (grupa 6)
• mł. chorąży 4560 zł ( grupa 7)
• chorążego - 4780 zł ( grupa 8)
• st. chorążego - 4890 zł (grupa 9)
• st. chor. sztab - 5000 zł ( grupa 10)
• podporucznika - 5220 zł ( grupa 11)
• porucznika - od 5280 zł do 5330 zł ( grupa `12 i 12 A)
• kapitana – od 5500 zł -5560 zł - 5630 zł (grupa od 13 do 13 B)
• majora – od 5930 zł - 6010 zł - 6110 zł -6230 zł ( grupa od 14 do 14 C)
• podpułkownik – od 6530 zł - 6660 zł - 6860 zł - 7210 zł ( grupa od 15 do 15 C)
• pułkownika – od 7610 zł - 8110 zł - 8610 zł - 9110 zł ( grupa od 16 do 16 C)
• gen. bryg. – od 9810 zł - 10160 zł - 10560 zł ( grupa od 17 do 17 B)
• gen. dyw. - od 11160 zł - 11560 zł - 12110 zł ( grupa od 18 do 18 B)
• gen. broni - od 12810 zł - 13310 zł - 13910 zł ( grupa od 19 do 19 B)
• generała 16 160 zł ( grupa 20 )

Czytany 57622 razy Ostatnio zmieniany środa, 09 styczeń 2019 18:32

176 komentarzy

  • Link do komentarza Szeregowy niedziela, 13 styczeń 2019 10:30 napisane przez Szeregowy

    Żenada Panowie. Od szeregowego do oficera.
    Nosimy jeden mundur, a kłócimy się o to kto ważniejszy. Ani jedni ani drudzy nie są w stanie istnieć bez siebie. Najlepiej jakby dali wszystkim po równo wtedy różnice zostałyby te same jak dotychczas i byłoby ok. Jakoś w innych służbach można dać wszystkim tak samo bez znaczenia jakiego jest stopnia i żyją w zdecydowanie lepszej atmosferze niż My. Traktujmy się wzajemnie jak zawodowcy, a może zaczniemy się lepiej rozumieć. Przestańmy obrzucać się błotem i zacznijmy się jednoczyć. Razem jesteśmy w stanie zrobić więcej niż osobno. Nie ma innej możliwości jesteśmy od siebie uzależnieni podczas służby. Skoro władza widzi że jesteśmy podzieleni to może manipulować jednymi lub drugimi. Jeśli bylibyśmy całością zapewne nikt by nie był pokrzywdzony. Pozdrawiam.

  • Link do komentarza Oficer piątek, 11 styczeń 2019 06:32 napisane przez Oficer

    No i pokazał się oficjalny projekt siatki płac.
    https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//507/12319853/12562041/12562042/dokument376046.pdf
    Niestety nie są to płace rynkowe, ale budżetówka zawsze reaguje z dużym opóźnieniem na sytuacje rynkową. W obecnej sytuacji rynkowej wszyscy obserwują zapaść w liczbie specjalistów IT w wojsku. Można ją powstrzymać tylko przez urealnienie zarobków. Rząd obudzi się z "ręką w nocniku" jak zacznie się odpływ kadr z Wojska Polskiego do Bundeswery lub innych armii.

  • Link do komentarza Swietoszow piątek, 11 styczeń 2019 00:22 napisane przez Swietoszow

    ???

  • Link do komentarza pdf czwartek, 10 styczeń 2019 21:17 napisane przez pdf

    Za jednego CAYMANA pracuje 2 podoficerów i 4 szeregowych, więc o jakich podwyżkach mówimy dla tych nierobów.
    Mało nagród dostają...….kiedyś to byli oficerowie, dumni, honorowi.....a teraz to dostajemy z cywila NIEDOBITKÓW, o służących już nic nie pisze bo brak wyrazów w słowniku.

  • Link do komentarza DEMON czwartek, 10 styczeń 2019 13:38 napisane przez DEMON

    Panie Plutonowy z twojego wpisu wynika to że nic nie zrozumiałeś. Ale to twój problem.

  • Link do komentarza Piotrek czwartek, 10 styczeń 2019 11:14 napisane przez Piotrek

    Największym problemem dla oficerów jest to że szeregowi teraz mogą dostać podwyżkę .

  • Link do komentarza Kredyty mieszkaniowe czwartek, 10 styczeń 2019 10:20 napisane przez Kredyty mieszkaniowe

    Moim zdaniem podwyżki się należą jak psu buda. Dawno ich nie było a jak były to tyle co kot napłakał. Mimo wszytko i tak jak zagadasz amerykańca ile zarabia to dopiero się oczy otwierają.

  • Link do komentarza Plutonowy czwartek, 10 styczeń 2019 07:23 napisane przez Plutonowy

    Demon...
    Jestem plutonowym i jestem z tego dumny... odpowiedź jest bardzo prosta...w wojsku są trzy korpusy osobowe jakbyś nie wiedział... Spełniam warunki żeby służyć na stanowisku podoficerdkim i nie czuję się jako człowiek i żołnierz ani lepszy od szeregowych ani gorszy od oficerów. Gdy miał Pan okazję porozmawiać z moimi podwładnymi jestem na 100% przekonany że żaden z nich nie powiedział by o mnie złego słowa dlatego że szanuję ich jako żołnierzy ale przede wszystkim jako ludzi. U pana z szacunkiem jest nie najlepiej... Wypowiedź ,,z naciskiem na pod" świadczy o tym że czuje się pan kimś lepszym , rozpiera Pana duma oficerska a całość wypowiedzi brzmi jakby szeregowi i podoficerowie byli kimś gorszym podludźmi... Nie wiem czy jest pan u schyłku kariery czy na początku ale jedną wskazuwke panu dam...niech szanuje pan swoich podwładnych bo dopiero wtedy będzie pan szanowany przez nich.

  • Link do komentarza Jaco czwartek, 10 styczeń 2019 07:10 napisane przez Jaco

    A może ktoś zainteresował by się dodatkowym wynagrodzeniem za pełnienie służb dyżurnych. 50 zł za pełnienie służb (41 zł na rękę płatne za dodatkowe wypracowane 8h) to jest śmiech. Ten dodatek istnieje w niezmienionej formie od prawie 10 lat. 5 zł za godzinę pracy hmmm

  • Link do komentarza albundy środa, 09 styczeń 2019 22:28 napisane przez albundy

    Panie Plutonowy, nie umie pan liczyć i nawet Pan nie zna ustawy, która reguluje Pana służbę, tam jest wyraźnie napisane co to jest uposażenia żołnierza i co w nie wchodzi (tak, dodatek za lata służby wchodzi) Też jestem podoficerem i jak czytam takie wpisy i ten płacz o pieniądze to mi po prostu wstyd. Nawet właściwie zgadzam się z niejakim DEMON, tylko to znowu przykład kogoś kto czytając komentarze frustratów, sam tez się nim okazuje i płacze za obiecaną kasą. Tylko robi to w jak mu się zapewne inteligentniejszy sposób, bo obrażając innych sam staje się żałosny w tym swoim oburzeni. Tak Panowie jesteście, żałośni wszyscy. Wstyd

  • Link do komentarza zee33 środa, 09 styczeń 2019 20:59 napisane przez zee33

    Ja pier...!!! jestem aktualnie w okresie wypowiedzenia na praktyce. W cywilu mają trochę inną optykę na takie problemy. Masakra jakaś. Ja akurat ogarniam średnią w tabeli i cieszę się, że w ogóle coś dali. Roszczeniowość obecnych(wszystkich) żołnierzy +100 %. Oficerom się dziwię, bo w porównaniu do podoficerów i szeregowych ZARABIAJĄ naprawdę dużo (w cywilu ręce do d...y przyrośnięte i w większości do fizycznej pracy taki nie pójdzie. Panowie OFICEROWIE poza Wami nie chodzi o dysproporcję podwyżek, a dysproporcję uposażeń. Za 15 lat przy takim podejściu "oficer" będzie zarabiał x razy więcej niż przedstawiciele pozostałych korpusów. Czy wtedy jaśnie pan oficer będzie usatysfakcjonowany??? Czy może obniżymy Im dodatkowo uposażenie? Jedna wielka żenada. Ktoś z obecnych głodem chyba nie przymiera!

  • Link do komentarza Soldier środa, 09 styczeń 2019 20:59 napisane przez Soldier

    Po podwyżkach różnica pomiędzy szeregowym zawodowym, a pułkownikiem wyniesie w przybliżeniu 4000 tyś. Minister uznał, że taka relacja pomiędzy tymi uposażeniami jest wystarczająca. Ponadto Minister uznał, że uposażenie oficera starszego jest wystarczająco atrakcyjne. Według jego uznania (jako szefa tej firmy) najniżej uposażonym żołnierzom należy podnieść wynagrodzenia, aby zachęcić "nowych" kandydatów do wstępowania do służby. Dostrzeżono również konieczność podniesienia uposażeń oficerom młodszym oraz podoficerom, gdzie siatki płac są spłaszczone i różnice pomiędzy poszczególnymi stopniami są zbyt małe. Czy zrobił słusznie? Trudno to ocenić, punkt widzenia zależy zawsze od punktu siedzenia. Trzeba zrozumieć te realia i nie obkładać się epitetami. Stało się co się stało, a my nadal musimy ze sobą współdziałać, nie warto "kąsać" się za te kilka srebrników. "Szef" uznał, że takie rozwiązanie będzie właściwe i tyle, takie jego zbójnickie prawo. Być może w kolejnym rozdaniu przyjęte zostaną argumenty tych, którzy obecnie otrzymali najmniej. Trzymajmy ciśnienie i szanujmy się, gdyż takie zachowania i komentarze jakie są tutaj zamieszczone mają się nijak do honoru żołnierza.

  • Link do komentarza Jaroslaw środa, 09 styczeń 2019 20:41 napisane przez Jaroslaw

    Panie Mariuszu, kto zabranial się uczyć? Trzeba bylo zdawac do Szkoly Oficerskiej.

    Każdy miał swój i czas i tylko sobie może dziękować za to jak to wykorzystał. Koniec. Kropka.

    A lekarzowi też Pan wypomina, że uczył się za państwowe? Proponuje mu przypomnieć kiedy będzie miał Pana np. operować, życzę powodzenia.

  • Link do komentarza Mariusz środa, 09 styczeń 2019 19:21 napisane przez Mariusz

    Panie DEMON,
    Wykształciłeś się Pan za państwowe pieniądze, wojsko dało Ci mieszkanie, nigdy nie szukałeś pracy, awansik co 3-4 lata i prawo do podnoszenia kwalifikacji na koszt naszego państwa. Sądząc po pewnym siebie i mocnym wpisie, jesteś Pan zwykłym chamem z problemami rodzinnymi (żona ma innego na boku a dzieci mają Pana w głębokim poważaniu). Niestety ale takich wyuczonych oficerów jest jeszcze w naszej armii kilku, na szczęście idzie nowe, nowe które będzie szanowało swoich podwładnych i z którego można będzie brać przykład i dumnie pod nim służyć. Powiem Panu jedno jest Pan najlepszym przykładem na stwierdzenie że nie ma nic gorszego niż człowiek wykształcony ponad swoją inteligencję.

  • Link do komentarza user123 środa, 09 styczeń 2019 17:49 napisane przez user123

    DEMON - popieram.

  • Link do komentarza Mariusz Blaszczykowski środa, 09 styczeń 2019 17:46 napisane przez Mariusz Blaszczykowski

    Demon. W punkt!

  • Link do komentarza DEMON środa, 09 styczeń 2019 16:03 napisane przez DEMON

    Panie Plutonowy odpowiedz sobie na pytanie dlaczego jesteś plutonowym. Wg twojej logiki praca wciąż ludziom twojego pokroju kojarzy się tylko i wyłącznie z ilością przerzuconego gnoju. Jeśli nie zauważyłeś że właśnie Wy szeregowi i podoficerowie paradoksalnie staliście się narzędziem w rękach władzy bardzo skutecznym zresztą sądząc po twoich jakże nerwowych i buńczucznych komentarzach. Niestety dla władzy jesteście bandą roszczeniowych nierobów oni to doskonale wiedzą. Zdają sobie też sprawę że oficerowie nie popierają zmian które funduje nam władza w armii w tym totalną zapaść w kwesti zakupów nowego uzbrojenia. i Więc pokazali im środkowy palec. A wam dali przysłowiową kiełbasę wyborczą. Zatem możesz być dymnym podoficerem z dużym naciskiem na "pod" bo nigdy nie będzie szeregowy ważniejszym ogniwem a będzie jedynie przysłowiowym mięsem armatnim. Więc nie podpalaj się tak bo twoi przełożeni to widzą i napewno docenią.

  • Link do komentarza Plutonowy środa, 09 styczeń 2019 11:31 napisane przez Plutonowy

    Najlepiej podać przykład ze środka tabeli bo tam jest najbliżej prawdy czyli 549 zł. Tylko co mnie obchodzą pieniążki za moją wysługę. Podstawa miała wzrosnąć o 540 zł średnio dla każdego. Więc liczyłem z pierwszej rubryki bo bez względu na to czy przykładowy szeregowy ma 1 rok wysługi czy 15 lat każdy z nich miał dostać 540. Z tą różnicą że ten drugi powinien do swoich 540 dodać 15%za wysługę.Daje to kwotę 621. Bo wzrasta podstawa. Przestań mydlić ludziom oczy.Pieniadze to akurat każdy potrafi liczyć.

  • Link do komentarza Obserwator środa, 09 styczeń 2019 10:49 napisane przez Obserwator

    Moi drodzy, podwyżki podwyżkami. Każdy się przygląda placą w Armii. Nikt jednak nie zauważy iż żołnierze nie strajkuja, nie chodzą na L4 masowo aby zwrócić uwagę na swoje zarobki, a przecież żołądki mamy takie same, pomijając fakt w którym korpusie się służy. Nikt nie zainteresuje się ile naprawdę pojedynczy żołnierz dostanie pieniążków na "rękę" tylko widzą w artykule iż dostaną ok 600 zł i że średnie wynagrodzeń w armii jes ok 5500 zł. Najpierw niech każdy zapozna się ile i co za te pieniądze robi żołnierz na poszczególnym etacie, a puzniej niech komentuje. Ciekawe czy będzie taki hałas jak nauczyciele dostaną po 1000 zł za to że masowa chodzili na L4 wiedząc że żołnierze siedzą cicho i spokojnie w koszarach i robią bądź co bądź to co do nich należy. Pozdrawiam wszystkich służących. Ps: podziękujmy policji która pokazała jak to się robi i przetarla szlaki. Każdy ma prawo być dobrze opłacalny ale chyba ni tedy droga

  • Link do komentarza Ciekawy środa, 09 styczeń 2019 10:07 napisane przez Ciekawy

    I zgadzam się, że nie można dodać wszystkich kwot podwyżek i podzielić przez 38, ale trzeba zsumowac iloczyny podwyżki dla szeregowych przez ilość szeregowych, podwyżki dla st. Szer. Przez ilość starszych szeregowych i tak dalej aż do generała i podzielić przez liczbę wszystkich żołnierzy. Ale zaznaczam, że choćby chorazych była nieskończoność a reszty po jednym żołnierzy to i tak granica jest wtedy podwyżka chorazych czyli 550 zł.

  • Link do komentarza Ciekawy środa, 09 styczeń 2019 10:01 napisane przez Ciekawy

    Dzięki za próbę wyjaśnienia. W takim razie dodatek za wysluge wchodzi do podstawy? Od kiedy? Moim zdaniem bzdura. Jak sama nazwa mówi- to jest dodatek zalezny od podstawy a nie wchodzący w jej skład. Mylę się?

  • Link do komentarza do Plutonowy środa, 09 styczeń 2019 09:42 napisane przez do Plutonowy

    Kolego siejesz niepotrzebny ferment.
    Nie można tak w prosty sposób dodać wszystkie kwoty podwyżek i podzielić je przez 38.
    Trzeba pamiętać, że do określonych stopni jest przyporządkowana określona liczba żołnierzy, dodatkowo doliczyć należy %wysługi + 1/12 na nagrody rocznej, także to może wyjść 655zł brutto.
    Podam przykład ze środka tabeli dla st.chor.szt.
    kwota podwyżki brutto 490zł - taki człowiek najczęściej na wysługi min 20 lat, czyli trzeba dodać 20%=588zł
    i 1/12 na nagrodę roczną = 49, razem 637zł
    Pewnie zaraz powiesz, że to wciąż nie 655zł

    Mój apel do kolegów - odpuście już sobie tą żenującą dla wszystkich dyskusję

  • Link do komentarza Ciekawy środa, 09 styczeń 2019 09:23 napisane przez Ciekawy

    Czy jest ktoś w stanie racjonalnie wytłumaczyć mi jak to mozliwe:
    1. Wzrost mnoznika kwoty bazowej - 0,43
    Kwota bazowa - 1523,29 zł
    Średnia podwyżka- 655 zł, bo 0,43*1523.29
    Po uwzględnieniu trzynastki 655*12/13=604 zł

    I teraz: nie potrzebujemy liczyć, bo najwyższa podwyżka wynosi 550 zł, reszta niżej wiec jakimcudem średnio 604 zł miesięcznie?

  • Link do komentarza Plutonowy środa, 09 styczeń 2019 08:14 napisane przez Plutonowy

    Wader....
    Wszystko się da...
    Nawet przeżyć miesięc za 960 zł emerytury po 45 latach pracy w rolnictwie...
    Tylko gdzie ta sprawiedliwość....? Pytam grzecznie gdzie...?

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia

  • Link do komentarza Wader środa, 09 styczeń 2019 07:33 napisane przez Wader

    Kolego Plutonowy!

    Sądzisz, że ktoś tu pisze prawdę, a jak już to ktoś się ty przejmuje?
    Wszyscy piszą pierdoły, a wzbudzają się zawodowi szweje i młodzi podporucznicy.
    Podam Ci prawidłowe odpowiedzi na moje oświadczenie:
    Po pierwsze - autobus miejski.
    Po drugie - Tesco i Lidl.
    Po trzecie - jestem administratorem i wystarczy, że wypnę kabel a od razu do mnie dzwonią.
    Po czwarte - jestem PW i nie stać mnie na nic, nawet na najtańszy kredyt mieszkaniowy.

    Da się? Da! Ale uczciwie muszę przyznać, że takiego gnoju i bydła jaki robią szeregowi zawodowi - dla mnie po prostu szweje, nawet w autobusie pełnym gimnazjalistów ciężko jest znaleźć.

    Pozdrawiam

  • Link do komentarza Plutonowy środa, 09 styczeń 2019 07:27 napisane przez Plutonowy

    Kolego Wader....
    Przepraszam za błąd...

  • Link do komentarza Plutonowy środa, 09 styczeń 2019 07:24 napisane przez Plutonowy

    Kolego Wder....
    Czuję jak najbardziej. Wiem że temat podrzucił ktoś dla podsycania atmosfery. Ja wyrażam tylko swoją opinię na temat tych pokrzywdzonych przez los panów...
    A tak serio to naprawdę im współczuję.... Całe życie władza układy kolesiostwo pieniądze prestiż i w ciągu chwili stają się nikim... Może raz ktoś zaprosi ich na święto brygady czy Wojska Polskiego i idą w zapomnienie... Dopada ich depresja a do głowy dociera że tak naprawdę nic w życiu nie osiągnęli oprócz służbowego mieszkania, które wykupili za 5% wartości i fiata Punto za którego jeszcze raty płacą... I jak tu się pogodzić z losem jak pod ten sam blok podjeżdża szeregowy co ma dwa lata wysługi i trzyletnią audi 6... darmozjad nierób co mu wojsko życie uratowało....
    Jak żyć ....??? Panie pułkowniku.... Jak żyć...?

  • Link do komentarza un środa, 09 styczeń 2019 07:14 napisane przez un

    PLUTONOWA Z ORZYSZA(W CIĄŻY Z AMERYKANEM)

    Czyżby wieczór jeszcze się trwał? Czy też liczymy na drobny plucie jadzikiem przez innych na siebie nawzajem?

  • Link do komentarza PLUTONOWA Z ORZYSZA(W CIĄŻY Z AMERYKANEM) środa, 09 styczeń 2019 07:06 napisane przez PLUTONOWA Z ORZYSZA(W CIĄŻY Z AMERYKANEM)

    AWANSE CO 2 LATA OFICERKI MAJĄ Z CZEGO DOWODZENIE PLUTONEM MOZE Z ROK, POTEM ODDELEGOWANIE DO SZTABU DO SEKCJI POWERPOINTA, PO 2 LATACH PORUCZNIK, WSKAKUJE NA DOWODCE KOMPANII NA ROCZEK, POTEM ODDELEGOWANIE PONOWNIE DO SZTABU, GDZIE DORABIA SIE KAPITANA, SIEDZI ZE 3 LATA, POTEM MAJOREK SZEF SEKCJI I ROBOTA IDZIE.
    I JAK WIDAC WIECZNIE IM MAŁO.

  • Link do komentarza Wader środa, 09 styczeń 2019 06:49 napisane przez Wader

    Kolego Plutonowy!

    Widzę, że łykasz wszystko jak młody pingwin śledzie. Wyczuj ironię.

startPoprzedni artykuł123456Następny artykułkoniec

Skomentuj

Wyszukaj w artykułach

SONDA