header portal

 

 

 

czwartek, 20 czerwiec 2019 10:44

Kiedy decyzja ws. limitu awansowego żołnierzy?

Napisane przez R.Ch.
Oceń ten artykuł
(29 głosów)

Aktualnie trwają prace legislacyjne w sprawie ustalenia limitu awansowego, uwzględniającego potrzeby Sił Zbrojnych RP - poinformowało Centrum Operacyjne MON na zapytanie portal-mundurowy.pl.

Jak dodaje Wydział Prasowy CO MON, zmiana zaszeregowania do kolejnego wyższego stopnia wojskowego - zgodnie z art. 42a ustawy z 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 330, z późn. zm.) - może nastąpić wyłącznie ramach limitu awansowego określanego corocznie przez szefa MON. Innymi słowy należy uzbroić się w cierpliwość, bo Departament Kadr MON nie uzgodnił ł jeszcze projektu decyzji szefa MON w sprawie limitu awansowego na 2019 .

Należy przypomnieć, że w ubiegłym roku szef MON Mariusz Błaszczak podpisał decyzję "awansową" w dniu 3 lipca. Jego poprzednik na tym stanowisku był przynajmniej o miesiąc szybszy.

Nie należy zakładać, że nastąpią rewolucyjne zmiany. Raczej będzie to powielenie ubiegłorocznych rozwiązań w ramach ustawy pragmatycznej, która przecież nie uległa zmianie. Decyzja obejmie szeregowych zawodowych, podoficerów oraz oficerów młodszych, którzy mogą być awansowani z okazji Święta Wojska Polskiego oraz Narodowego Święta Niepodległości po spełnieniu ustawowych wymagań.

Oznacza to, że zmiana zaszeregowania do kolejnego wyższego stopnia wojskowego obejmie żołnierzy, którzy w dniu 15 Sierpnia br. oraz 11 Listopada spełniają formalne wymogi ustalone w pragmatyce:
• w przypadku oficerów młodszych (art. 40 ust. 3 ustawy pragmatycznej) – po upływie co najmniej trzech lat zajmowania stanowiska w posiadanym stopniu wojskowym oraz uzyskaniu ogólnej oceny co najmniej bardzo dobrej w ostatniej opinii służbowej;
• w przypadku podoficerów (art. 40 ust. 2 ustawy pragmatycznej) - po upływie co najmniej trzech lat zajmowania stanowiska w posiadanym stopniu wojskowym oraz uzyskaniu ogólnej oceny co najmniej bardzo dobrej w ostatniej opinii służbowej;
• w przypadku szeregowych (art. 42 ust. 1 ustawy pragmatycznej) - po upływie co najmniej pięciu lat zajmowania stanowiska w posiadanym stopniu wojskowym oraz uzyskaniu ogólnej oceny co najmniej bardzo dobrej w ostatniej opinii służbowej

Minister Obrony Narodowej prawdopodobnie skorzysta z uprawnień ustawowych zawartych w pragmatyce. Przewidują one, że w przypadku gdy przemawiają za tym potrzeby Sił Zbrojnych RP, oficerowie młodsi i podoficerowie mogą być awansowani już po dwóch latach zajmowania stanowiska a szeregowi zawodowi – po trzech latach, przy czym ten minimalny, niezbędny staż mija 15 Sierpnia br. lub 11 Listopada br. Awansowani mogą być żołnierze, którzy w opinii służbowej uzyskali ocenę wzorową

W ubiegłym roku warunki do zmiany zaszeregowania do wyższego stopnia wojskowego spełniało prawie 10 tysięcy żołnierzy zawodowych. Należy podkreślić, że warunki do zmiany zaszeregowania nie oznaczają automatycznie awansu. R.Ch.

Zdjęcie: 11 LDKP

Czytany 15445 razy

31 komentarzy

  • Link do komentarza Obserwator czwartek, 18 lipiec 2019 16:05 napisane przez Obserwator

    Awanse będą na zasadach takich jak w ubiegłych latach?

  • Link do komentarza Żandarm czwartek, 18 lipiec 2019 10:11 napisane przez Żandarm

    Być może , w żadnych wypowiedziach nie było wzmianki o ewentualnych awansach a mamy już 18.07 . Cóż , dobrze było, teraz przyjdą wybory , coś tam rzucą , coś powiedzą i będzie koło się kręciło.

  • Link do komentarza Kadrowiec. czwartek, 18 lipiec 2019 06:41 napisane przez Kadrowiec.

    Bez obrazy dla osób tutaj wypkwiadajacych się a w szczególności :Personalny. Nikt w dzienniku ustaw nie wydał jeszcze decyzji do rozporządzenia która nie ukazała się w dzienniku ustaw, a to dopiero jest podstawą do jakichkolwiek zmian. W 2019 r jest tak niewielu żołnierzy którzy mogą awansować więc nie liczyłbym na to że Pan minister zachowa się podobnie jak w zeszłym roku. Pamiętajcie że w Departamencie Kadr też ktoś pracuje i potrafi liczyć iż w wojsku będą sami: st.szer, plut, mł. chor oraz st. chor.szt. To była kwestia czasu kiedy to zostanie ograniczone. Kolejna sprawa jest to że dziś jest już 18 sty lipca a wy myślicie że dokumenty na awans się robi w godzinę? To długotrwały proces. To że ktoś zbiera informacje potrzebne do awansu nie znaczy że awanse będą.
    Patrzeć w dzeinnnik ustaw. A nie wierzyć w wszystko co się pojawia na forach. Pozdrawiam

  • Link do komentarza abc środa, 17 lipiec 2019 21:14 napisane przez abc

    Coś Pan minister się nie śpieszy z wydaniem decyzji. Został niecały miesiąc do 15.08. a tu cisza.

  • Link do komentarza Plutonowy środa, 17 lipiec 2019 14:54 napisane przez Plutonowy

    A czy bez kursu sierzantowskiego można dostać awans?

  • Link do komentarza Tobiasz poniedziałek, 15 lipiec 2019 13:37 napisane przez Tobiasz

    Nie orientuje się ktoś, czy jest termin graniczny ogłoszenia decyzji o limitach awansowych ?

  • Link do komentarza Oficer piątek, 12 lipiec 2019 08:02 napisane przez Oficer

    Z tego co wiem limity beda podane w krotce, co wynika z istniejacych zapisow prawa

  • Link do komentarza Feldmarszałek czwartek, 11 lipiec 2019 13:26 napisane przez Feldmarszałek

    Panowie, jakieś konkrety w sprawie tego potwierdzenia? Dzisiaj już 11 lipca i żadnej oficjalnej decyzji.

  • Link do komentarza Oficer czwartek, 11 lipiec 2019 12:41 napisane przez Oficer

    Ja potwierdzam

  • Link do komentarza Wiliam środa, 10 lipiec 2019 14:50 napisane przez Wiliam

    Bzdura,MON nigdzie nie potwierdziło limitów awansowych.

  • Link do komentarza Endryu PL środa, 10 lipiec 2019 11:25 napisane przez Endryu PL

    Skąd info podaj jakieś żródło

  • Link do komentarza personalny środa, 10 lipiec 2019 10:16 napisane przez personalny

    dzisiaj mon potwierdzilo, awanse zgodnie z pragmatyka czyli jak w tamtym roku
    pozdrawiam

  • Link do komentarza Spec środa, 10 lipiec 2019 04:48 napisane przez Spec

    I co z tym limitem?? Będzie dla Oficerów Młodszych w tym roku?

  • Link do komentarza ARTI sobota, 06 lipiec 2019 20:09 napisane przez ARTI

    Nie mogą Ci odmówić, jeżeli decyzja będzie w niezmienionym kształcie. Decyzją Ministra żołnierze są awansowani, a nie S1.

  • Link do komentarza Jolan sobota, 06 lipiec 2019 11:52 napisane przez Jolan

    Co jutro ?
    W niedzielę ?

  • Link do komentarza Żołnierz sobota, 06 lipiec 2019 11:02 napisane przez Żołnierz

    Czy można odmówić szeregowemu awansu na stopień starszego szeregowego, pomimo faktu posiadania przez szeregowego prawie 4 lat służy zawodowej, 5 z WF oraz opinii wzorowej? Jestem w takiej sytuacji i naprawdę starałem się aby dostać opinię wzorową, miałem nadzieję, że w jakiś sposób ta opinia odzwierciedli się w mojej "karierze", a tymczasem powiedziano mi w S1, że awansu nie dostanę...

  • Link do komentarza oficer sobota, 06 lipiec 2019 10:41 napisane przez oficer

    jutro

  • Link do komentarza Jolan czwartek, 04 lipiec 2019 07:35 napisane przez Jolan

    Witam.
    Wiadomo już coś o decyzji MON w sprawie limitów ?

  • Link do komentarza JJ czwartek, 04 lipiec 2019 06:48 napisane przez JJ

    Można, np. do jednostki wpłynie limit na 2 St. Cho. Szt. a w jednostce warunki do awansu do tego stopnia spełniać będzie 5 St. Chor. Wtedy dowódca będzie wybierał.

  • Link do komentarza zapytanie środa, 03 lipiec 2019 19:23 napisane przez zapytanie

    "Należy podkreślić, że warunki do zmiany zaszeregowania nie oznaczają automatycznie awansu" - - > jak to rozumieć? Nie spotkałem się z przypadkiem, że mimo spełnienia warunków ktoś nie otrzymał awansu. Ktoś wytłumaczy jak można "zablokować" awans?

  • Link do komentarza st.kpr. środa, 03 lipiec 2019 18:54 napisane przez st.kpr.

    o co chodzi ?
    o to że za dużo będzie starszych chorążych sztabowych.
    tak więc
    panowie oficerowie ( tzw. szlachta) twierdzą że za dużo jest tych chorążych ( w wojsku polskim pełnych pułkowników jest tyle że mogli by dowodzić plutonem - kto wie kto to jest sobie wyobrazić ile ich jest)
    ale chcą doprowadzić do tego że pan st.chor.szt. to będzie prstiż a oni w korpisie kapitana mają literki które są uwarunkowane pieiąszkami , a podoficera chcą ograniczyć do stopnia.

  • Link do komentarza Oficer środa, 03 lipiec 2019 16:40 napisane przez Oficer

    Mozna, ale w policji i strazy

  • Link do komentarza robox2 sobota, 29 czerwiec 2019 17:55 napisane przez robox2

    Nie może. Awanse są możliwe w ramach tzw. *widełek", a nie pomiędzy korpusami.

  • Link do komentarza Zenek sobota, 29 czerwiec 2019 10:35 napisane przez Zenek

    A co jeśli st.szeregowy spełnia we warunki, to może awansować na kpr.?

  • Link do komentarza oficer czwartek, 27 czerwiec 2019 08:27 napisane przez oficer

    to prawda nie będzie, za dużo tych gwiazdkowych

  • Link do komentarza Artur czwartek, 27 czerwiec 2019 05:51 napisane przez Artur

    Myślę że z powodu trwających prac ws. dopasowania po nowemu stopni do stanowisk w korpusie podoficerow, w tym roku awansów na st. chór. sztab. nie będzie. ..

  • Link do komentarza Borys wtorek, 25 czerwiec 2019 08:58 napisane przez Borys

    Nie narzekać, 6 z opinii/śmiech ?/i awans co 2 lata to jakieś nieporozumienie .Kiedyś CHOR.SZT. musiał zap...ć 5 lat, żeby awansować na 4 gwiazdki.

  • Link do komentarza juzek poniedziałek, 24 czerwiec 2019 08:33 napisane przez juzek

    jak nie podpisze, zaraz wybory, cza zrobić dobre wrażenie

  • Link do komentarza oficer poniedziałek, 24 czerwiec 2019 03:37 napisane przez oficer

    jótro

  • Link do komentarza stop hejt czwartek, 20 czerwiec 2019 19:55 napisane przez stop hejt

    Oczywiście, pierwszy komentarz prowokatora próbującego skłócić formacje. Nic z tego, więc do obory koleżko.

startPoprzedni artykuł12Następny artykułkoniec

Skomentuj